۳ روند برای گیمیفیکیشن در ۲۰۲۲

3 روند برای گیمیفیکیشن در 2022

۳ روند برای گیمیفیکیشن در ۲۰۲۲

۳ روند برای گیمیفیکیشن در ۲۰۲۲ 700 500 دکتر علی ناصرحجتی

اپلیکیشن ها، سرویس‌ ها و توسعه‌ های گیمیفیکیشن (یا معادل آن بازی ‌وار سازی) ، چندین سال است که در دسترس مصرف کننده ها و مکان های شغلی قرار دارد اما تنها پس از سال ۲۰۱۰ بود که واقعا توانست موجی ایجاد کند.

اپلیکیشن ها، سرویس‌ ها و توسعه‌ های گیمیفیکیشن (یا معادل آن بازی ‌وار سازی) ، چندین سال است که در دسترس مصرف کننده ها و مکان های شغلی قرار دارد اما تنها پس از سال ۲۰۱۰ بود که واقعا توانست موجی ایجاد کند.

زمان را به جلو ببریم و برسیم به امروز می  بینیم که دیگر بسیاری از مکان های شغلی هم اکنون گیمیفیکیشن را به عنوان راه حلی برای افزایش اثربخشی و موفقیت خود در توانمندسازی فروش، آموزش کارمندان، پذیرش سازمانی، فرآیندهای منابع انسانی، و توسعه یادگیری، وارد کسب و کار خود می کنند.

شیوع کووید-۱۹ در سرتاسر جهان یک اثر پیوسته و گسترده بر تمامی صنایع مختلف گذاشت.

حال – شرکت هایی که متکی به برهم کنش های رو در رو بودند در حال چرخش رویکرد و روآوری به فرآیندهای جدید درباره نحوه ی سرو کار داشتن با مخاطبان، و کارمندان خود از راه دور می  باشند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، شرکت های زیرک نیاز به ابزارهای صحیح برای دسترسی هم به مشتری ها و هم کارمندهای خود به صورت موثر دارند.

بنابراین – گیمیفیکیشن چگونه وارد قضیه می شود؟ در این مقاله – ما نگاهی به نحوه استفاده از گیمیفیکیشن توسط شرکت ها در سال ۲۰۲۱ خواهیم انداخت و پیش بینی می‌ کنیم که اداره های بمراتب بیشتری ابتکارهای این چنینی را گسترش خواهند داد.

روند شماره ۱ – گیمیفیکیشن در رویدادهای دیجیتال

در طول سال اخیر + هم اکنون، همه گیری کرونا بسیاری از اداره ها رو مجبور کرده است تا رویکرد دیجیتالی ‌تری را برای خود  اتخاذ کنند.

در سرتاسر جهان، عمده قرارها و مکالمات حضوری جای خود را به ملاقات های «Zoom» دادند.

در صنعت، جایی که رویدادهای فروش و  حضوری نقشی حیاتی دارند، این امر یک چالش جدی را ایجاد کرد. داده ها ابراز می دارند که این روند بازار قرار است ماندگار باشد، و چیزی است که کسب و کارهای بیشتری در آینده قرار است آن را اتخاذ کنند.

با افزایش گسترده این رویدادهای مجازی در طی سال اخیر، بسیاری از کارمندان و خریداران ممکن است از این ملاقات های مجازی خسته شوند.

با اینحال، برنامه ریزان رویدادها و رهبران بازاریابی بیشتر و بیشتر به گیمیفیکیشن در رویدادهای مجازی روی آورده اند تا مخاطبان خود را درگیر نگه دارند.

برای رویدادهای مجازی، گیمیفیکیشن می تواند کمک کند تا گذار راحتتری از حضور فیزیکی به حضور دیجیتالی داشته باشیم، همه این ها در حالی است که کارکنان شما را نیز با انگیزه تر نگه میدارد.

برخی انواع بازی های گوشی موبایل یک روش موثر برای درگیر نگه داشتن مخاطبان و علاقمند ساختن آن ها به یادگیری از ابتدا تا انتهاست.

این کار سرگرم کننده و انجام آن راحت است و همچنین یک پایان بیادماندنی برای هر مدل رویدادی را برای مخاطبان شما به ارمغان می آورد.

علاوه بر آن، راه حل های گیمیفیکیشن مجازیِ  Experiences Unlimited شما را قادر می ‌سازد تا از پیش، بینشی درباره مخاطب خود کسب کنید، در نتیجه، براحتی می توانید داده های کارآمدی را برای ایجاد تصمیم های هوشمندانه بدست آورید.

روند شماره ۲ – گیمیفیکیشن یک اثر قدرتمند بر روی نسل‌ هزاره و نسل زد دارد.

با پیشرفت روزافزون شرکت ها در چند سال گذشته، ورود کارمندان جوان نسل هزاره (به نسلی می‌ گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده ‌اند. در تقویم ما شامل افرادی می  شود که تولد آن ها جایی بین اوایل دهه شصت و اواسط دهه هفتاد است) و نسل زد(نسلی پس از نسل هزاره، افرادی که تولد آن ها جایی بین اواسط دهه هفتاد و اواخر دهه هشتاد بوده است.) به نیروی کار، به سرعت نحوه‌ انجام تجارت توسط شرکت ها را تغییر داده است.

شرکت ‌های هوشمند تشخیص می‌ دهند که نیاز به فناوری جدید، سیستم ‌های دیجیتال، و برنامه‌ های کاربردی تلفن همراه در کسب‌ وکارشان حیاتی است تا این دار و دسته نسل هزاره و نسل‌ زد، احساس انرژی، انگیزه و تعهد بیشتری پیدا کنند.

برای هرچه موثرتر کردن این فناوری ها، اداره ها گیمیفیکیشن را به سیستم‌ های دیجیتال خود مانند اپلیکیشن‌ های موبایل، سیستم مدیریت یادگیری (LMS) و پلتفرم ‌های آموزش الکترونیکی، اینترانت ‌ها و موارد دیگر متصل کرده ‌اند.

اپلیکیشن های گوشی های همراه را به جهت راحتی و سادگی دسترسی به اطلاعات در آن، به عنوان یک مثال در نظر بگیرید. Experiences Unlimited میتواند اپلیکیشن های گوشی های همراهی را توسعه دهد که گیمیفیکیشن را به کار می گیرد.

یکی از موارد استفاده، قادر ساختن کاربران به تمرکز بر روی محتوای آموزشی از طریق «دوزهای کم» است که می توانند در یک قالب رقابتی از طریق سوالهای بی اهمیت که سپس می توانند بلادرنگ ارزیابی شده و نسبت به دیگر کاربران مقایسه گردد، تزریق شوند.

راهی ساده و آسان برای موثر و جذاب نگه داشتن آموزش و یادگیری.

روند شماره ۳ – پذیرش سازمانی از راه دور «هنجار جدید» است.

گیمیفیکیشن زمانی به عنوان یک «تکریم جالب» برای یک فرآیند پذیرش سازمانی به حساب می آمد، با این وجود در طی سال های اخیر در فرآیندهای منابع انسانی بسیاری، استانداردتر شده است.

امروزه، که کارمندان بیشتری نسبت به هر زمان دیگر، از راه دور کار می کنند، این فرآیند بی شک به سمت یک تحول دیجیتالی کامل پیش می رود، و همانطور که دوباره داده ها ابراز می دارند، این امر، «هنجار جدید» خواهد بود.

علاوه بر این، داده ها حاکی از آن هستند که در سال اخیر، مدیران استخدام کننده بیشتر و بیشتری به گیمیفیکیشن به قصد ساده کردن و بهبود فرآیند پذیرش سازمانی خود روی آورده اند.

بسیاری از شرکت ‌ها از طریق استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه، گیمیفیکیشن را در جریان پذیرش سازمانی به کار گرفته اند.

این کار شرکت ها را قادر می سازد که ارزش واقعی را به رویه سازمانی خود بیافزایند، در حالی که کارکنان جدید از همان لحظه ‌ای که برای اولین بار برنامه آموزشی را دانلود کرده و شروع به مشاهده آن می ‌کنند، در حال یادگیری و مشارکت هستند.

پاسخ دادن به سوالات در یک بازی به سبک چیزهای بی‌ اهمیت، به چالش کشیدن همکاران، و پیگیری عملکرد و رتبه بندی تیمی، حس قوی حضور در جامعه و تعلق داشتن به محیط را از همان روز اول تقویت می کند!

به علاوه، در بخش منابع انسانی، تمامی اطلاعات، آمار و مقیاس های کلیدی هر مدل استخدام جدید در هر زمانی از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل قدرتمند اداره ما در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، استفاده از گیمیفیکیشن برای بررسی استخدام‌ های جدید بالقوه به همان اندازه یک ابزار مؤثر است. با استفاده از تجزیه و تحلیل اداره ما، می توانید تصویر واضحی از کارمندان بالقوه و استخدام های جدید به طور جامع دریافت کنید، آن قسمت هایی که شاید جایی برای بهبود داشته باشند، و اینکه چطور می توانید آن را تقویت کنید.

این روند تا سال ۲۰۲۲  فقط به رشد خود ادامه خواهد داد!

نتیجه گیری

ترند مشخص است – گیمیفیکیشن اینجاست که بماند، و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن به عنوان یک استراتژی ماندگار و موثر برای اداره ها در ادامه راه به درون سال ۲۰۲۲ از خود نشان نداده است.

به کسب و کارهایی بیشتر و بیشتری که گیمیفیکیشن را در رویدادهای دیجیتالی و پذیرش سازمانی از راه دور خود اعمال می کنند نگاهی بیاندازید.

بازی وارسازی یا گیمیفیکیشن برای آن ها به عنوان ابزاری استفاده می شود تا کارمندان و مخاطبان دهه ‌های ۶۰ تا ۸۰ که عاشق فناوری هستند را درگیر نگه دارند.

صرف نظر از استراتژی گیمیفیکیشن که شما به آن علاقمند هستید، Experiences Unlimited می تواند کمک کننده باشد.

اینجا را کلیک کرده تا مکالمه ای را با گروه ما شروع کنید و بفهمید ما چگونه رویاهای بازی سازی شما را به واقعیت بدل می کنیم.